Trastorn
de l' Espectre Autista es caracteritza per defectes persistents en la
comprensió i interacció de la comunicació social. Els símptomes
estan presents des de la primera infància però pot no manifestar-se
fins a edat més gran quan les relacions socials excedeixen les
capacitats del nen. El trastorn de l' espectre autista presenta
diferents graus de gravetat, que van des dels infants que necessiten
un suport lleu a aquells que requereixen suports molt importants.
Algunes
malalties a més a més s'associen freqüentment amb el trastorn de
l'espectre autista com discapacitat intel·lectual, trastorn per
dèficit d'atenció, trastorn del llenguatge, convulsions, símptomes
de trastorn obsessiu compulsiu, trastorns sensorials, fòbies,
trastorn d'ansietat o trastorns psicòtics que encara dificulten més
el diagnòstic.
Si
trobeu alguna de les següents situacions al vostres fills,
consulteu:
- Als 12 mesos d'edat: No somriu a persones conegudes. No girar el cap quan algú el crida pel seu nom. No reclama atenció amb freqüència. No vocalitza, només fa balboteig .
- Als 18 mesos d'edat: No assenyala amb el dit per demanar coses o en resposta a preguntes. No respon regularment al seu nom. No atent a les persones que parlen amb ell / ella. No retorna el somriure a la gent. No riu amb la gent. No diu Mama / Papa específicament a una persona.
- Als 24 mesos d'edat: Similar a 18 mesos, però a més a més no obeeix ordres senzilles. No realitza o imita el joc imaginari (pentinar una nina, dolar-li de menjar). No participa en les activitats de grup (excepte córrer i perseguir). Prefereix jugar sol. Té un vocabulari de menys 10 paraules. Té habilitats peculiars del llenguatge (pot dir paraules llargues i complexes com " dinosaures " o " quadrilàter " , però no "mama" , "pilota" , "nen", etc . )
- Als 3 anys d'edat: Similar a 18 i 24 mesos, però a més a més: No fa frases de dues paraules.
- Als 5-6 anys: No es preocupar per tenir amics. Te una limitada gamma d'emocions i interessos. Es molt sensible al so, la llum, el tacte o el dolor. Insisteix en fer rutines de certa manera o en la repetició de les rutines sense canvis.
Molts
nens amb autisme agiten les mans amb vehemència, caminen de
puntetes, tenen tics i fan moviments maldestres , de manera que el
focus principal de preocupació pot estar en els moviments del
sistema locomotor i deixar de banda els comportaments socials
alterats i els retards. Els seus retards estan principalment en les
habilitats de comunicació social. Mes a la pagina web:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada