divendres, 15 de maig del 2015

Temps de flors i setmana horribilis

Aquests dies em piquen ells ulls, sento com si tingués sorra a dintre dels ulls, també noto picor de nas, amb una mucositat com si fos aigua que em raja del nas. Per acabar de tant en tant tinc esternuts, com agrupats, quan tinc un esternuts es molt probable que tingui més. Segú que algú ja ha reconegut ells símptomes, estic patint una crisis de la meva al·lèrgia. 






on tota la part vella de la ciutat està guarnida de flors. No es per casualitat que es celebri el mes de maig, tradicionalment el mes de les flors (i les comunions).

Aquestes properes setmanes tindrem una explosió de la natura, que desperta del som del hivern. El servei d’Aerobiologia de Catalunya, que mesura els nivells de pol·lens i espores al·lergògens, ho posa de manifest en la seva predicció per la setmana del 11 a 17 de maig de 2015.

El metge disposa de diferents fàrmacs (antihistamínics, corticoides, broncodilatadors...) per a controlar el símptomes de la rinitis al·lèrgica i del asma. També us recomanarà que:
  1. Mantingueu les finestres de les habitacions de la casa tancades. El bon temps convida a obrir les finestres però la càrrega de pol·len d’aquests dies ens demana que ser restrictius amb la ventilació de les cases.
  2. Ventileu les habitacions evitant sobretot les primeres hores del matí i la posta del sol, que és quan hi ha més pol·len en suspensió.
  3. Viatgeu amb les finestres del cotxe tancades.
  4. Renteu-vos la cara i les mans quan arribeu a casa.
  5. Eviteu les sortides al camp, especialment els dies secs i ventosos.
  6. No practiqueu esports a l’aire lliure. Eviteu treballar al jardí o altres activitats que poden augmentar l'exposició al pol·len.
  7. Per contra, és aconsellable anar prop del mar on la concentració de pol·lens és menor.
  8. Utilitzeu ulleres si hi ha afectació dels ulls.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada