Arriba l’hora de tornar a fer la motxilla de
l’escola. Mentre els infants fiquen les llibres, els llapis i les llibretes a
la motxilla, els pares també tenen un seguit de coses que han d’anar
preparant.
Aquí teniu uns consells que independentment del èxit o fracàs dels curs
anterior o de la necessitat de intervencions específiques i individualitzades,
poden ajudar a un bon desenvolupament del curs que ara comença.
Son: Torni a les rutines. Comenci
ja a modificar els horaris. Es normal que pares i mares siguin més laxos durant
l'estiu amb els horaris d'anar a dormir. Però d'aquí a pocs dies aquests
horaris es tornaran molt més rígids. Alguns dels nostres fills o filles poden
tenir problemes en fer aquest canvi des del horari d'estiu al horari escolar.
Per això està bé facilitar aquest canvi dels horaris fent-los de forma
progressiva. Un bon hàbit del son és un element essencial per aconseguir un bon
rendiment escolar i per realitzar amb èxit la resta d'activitat del dia. A la
meva pagina "Prop
dels infants" trobareu consells per a
fer aquest canvi del horari d’estiu a l’horari escolar (https://goo.gl/PjCvQi)
Alimentació: També les rutines de l’alimentació. S’ha de fer l’esforç per que el moment
de estrés que apareix a totes les llars a primera hora del matí no faci
descuidar l’esmorzar, que és
un àpat molt important per a l’infant. L'esmorzar ha d’aportar
la quarta part de les calories que corresponen a la dieta diària. Un esmorzar
equilibrat ha d’incloure els principals nutrients, així hi formen
part el pà o els cereals o les galetes,
la llet o el iogurt, la fruita o els sucs o batuts fets a casa i algunes
proteïnes com pernill o embotits no grassos.
Quan comenci el curs estableixi controls de rutina. Per als
nens més petits controli que a la motxilla porta els deures fets i els
elements necessaris (gimnàstica, música...) pel dia següent. Pels més grans hi
ha prou amb un control verbal. No ho faci quan es posen a dormir o al matí,
aleshores ja no hi temps per a res.
Rendiment escolar: Un bon rendiment escolar resulta de la
conjunció de diferents factors. La relació estreta entre la escola i la família
és una d’elles. Si el curs anterior van haver problemes comenci des de el
primer dia a abordar el problema. Més sobre rendiment escolar a (https://goo.gl/4Cyi6P)
Prepareu un lloc per a fer les tasques escolars. El lloc ha de tenir dues
característiques bàsiques: Bona llum i bon espai. El silenci és una
peculiaritat especifica de cada persona. Alguns necessiten tranquil·litat
altres necessiten música. Proporcioneu l'espai ell o ella ja posarà el soroll.
Programeu les activitats. Programeu les activitat pel curs. Assegureu-vos que els infants
realitzin una activitat física diària, què pels més grans i els adolescents
hauria de ser d’una hora al dia. Infant actiu = Adult saludable. Cal òbviament un temps per l'estudi, també
possiblement vostè vulgui que facin alguna altivitat extraescolar (futbol,
piano, anglès o dansa...), però també s’han de reservar uns espais
d'inactivitat, per jugar, per relaxar-se. S'han de programar activitats sense
oblidar que els infants necessiten ser infants.
Impliqueu-vos en la escola
Faciliteu canals de comunicació amb els professor, amb entrevistes personals o
amb notes escrites a l'agenda. Participeu en les activitats que organitza la
escola (dia de portes obertes, carnestoltes, festa final de trimestre o de
curs...). També impliqueu als infants amb la seva escola.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada