diumenge, 24 de març del 2013

Els nens, la televisió i altres pantalles electròniques.

Fan els nostres fills i filles bon ús de les pantalles electròniques?

A mitjans del segle XX la televisió es va instal·lar al menjador de casa nostra. Això va modificar alguns hàbits i rutines familiars. Els nostres fills/es, nosaltres també, disposem ara de més pantalles electròniques: telèfons intel·ligents, Tauletes, Playstation, Ipad, Iphone....
Alguns experts consideren la regla del dos com una bona norma d’ús de les pantalles electròniques. Els nens menors de dos anys no ha de fer servir pantalles electròniques. No s’han de fer servir les pantalles electròniques més de dos hores al dia.

A més a més de seguir està norma de quantitat heu de valorar els continguts. Tots estarien d’acord que “Els Simpsons” tots i ser dibuixos animats no estan fet per a nens. També estaríem d’acord que son diferents “Pingu” que “Bob esponja” o que “Nora la exploradora”. Igual que les joguines tenen una edat recomanada, els continguts de les pantalles electròniques també. Hauria d’aparèixer, com a les joguines, el senyal CE i l’edat recomanada en la programació en horari infantil. (Horari infantil que pràcticament ningú respecta). 


Canviar els hàbits televisius dels nen i nenes pot millorar la seva conducta. 
Però no hem de condemnar les pantalles electròniques. Aquestes són eines que han aportat novetat positives. Els nostres adolescents poden estar comunicat en línia amb qualsevol, en qualsevol moment, en qualsevol lloc del mon. Les pantalles electròniques no porten llibre d’instruccions. L’aprenentatge del seu ús es per encert - error. L’ús de la eina millora l’expertesa. Es un altre manera d’aprendre, provo si encerto segueixo, si fallo rectifico. Les pantalles electròniques també ensenyen al nostres fills a tenir una atenció perifèrica, distreta. Al mateix temps que segueixen el motiu central de la pantalla, són capaços d’atendre la informació que apareix a l’angle superior o inferior de les pantalles..
Ara quan el teu /teva fills/filla adolescent estudií o faci els deures amb la musica posada o el wasap fem xiulades, penseu en l’atenció perifèrica. Respireu profundament, compteu fins a 10 poc a poc i valoreu els resultats no el procediments, abans de dir res.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada