divendres, 7 de setembre del 2018

Pares que s’estan separant. Llista de desitjos dels infants i adolescents



La separació /divorci és una realitat que té un impacte sobre els fills, i com passa de vegades si aquesta separació/divorci no és gens amistosa l’impacte és encara pitjor.
La publicació "Perquè la vida continua ... Ajudar als infants i adolescents a viure la separació i divorci dels pares” de l’Agencia de Salut Pública de Canada dona unes quants claus per ajudar als pares. Entre altres la manera en que els infants i adolescents desitjarien que fos la separació dels seus pares però potser no expressen adequadament.
El què jo vull dels meus pares: una llista de desitjos no expressats
1.    Jo necessito que tot dos esteu a la meva vida. Quan m'oblideu, em sembla que no soc important i us trobo a faltar moltíssim.
2.    Quan discutiu davant meu, vull anar a amagar-me corrent.
3.     Si us plau, intenteu aixecar-vos junts. Vull que tots dos sigueu els meus pares.
4.    Em fa mal quan dieu coses dolentes de l’altre perquè l'estimo.
5.    No em demaneu que triï. Vull l'amor de tots dos. Quan us poseu gelosos o enutjats, tinc la impressió que he de triar un entre els dos.
6.    Tinc por de dir-vos com em sento perquè això podria ferir-vos i no vull fer-vos mal.
7.    Parleu directament entre vosaltres perquè jo no  vull ser un missatger. Només vull ser un infant/adolescent.
8.    Demaneu ’m la meva opinió quan heu de prendre una decisió sobre mi. Quan ho feu, em sento estimat, respectat i més segur de mi mateix.
9.     Si us plau, tingueu cura de vosaltres mateixos i demaneu ajuda  a altres adults. Quan veig que teniu cura de vosaltres, confio que hi sereu per cuidar-me, i això em tranquil·litza.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada