dimarts, 3 de gener de 2017

Un nadó mort després de rebre una dosi de Vitamina D

L’administració inadequada de medicaments pot produir greus problemes, especialment a nadons. 

Un nadó va morir a Paris el 21 de desembre després de rebre una dosi de “Uvesterol D” Aquest és un fàrmac no comercialitzat a casa nostra, però altres semblant si ho estan. Cada dia centenars de milers de nadons reben una dosi de Vitamina D, que és el fàrmac que conté aquest medicament, com aconsellen les autoritat sanitàries per a prevenir el raquitisme.
L’Agence française de sécurité sanitaire des produïts de santé (AFSSAPS) informa de la importància de seguir les recomanacions quan a l’administració de medicaments als nadons. L’administració directa i massa ràpida del producte a la boca sembla la causa del desgraciat cas i no el fàrmac en si mateix.

Com a norma general, mai s’ha d’administrar un medicament a un nadó estirat al llit, la recomanació es posar-lo mig assegut, igual que quan es dona el biberó i si s’administra amb xeringa fer-lo lentament millor sota la llegua o entre la geniva i la galta. També es pot fer servir la tetina del biberó, posant el medicament en la tetina i deixant que el nadó la xucli.
Aquestes recomanacions no són exclusives pels nadons, també als infants més grans s’han d’administrar els medicaments asseguts o drets. És un inconvenient haver d'aixecar un infant de matinada per administrar-li un medicament però donar un medicament a un infant adormit i estirat pot ser un problema.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada